Etiquetas

sábado, 10 de marzo de 2018

Comentari del cal·ligrama de Joan Salvat-Papasseit







Comentari del poema "Com sé que es besa..."

com-se-que-es-besa.jpg




El port d’amor de Marsella a8
La nostra senyora de la grau prega per nosaltres B15
Resa una noia en món batell: C9
Oh vine a prop meu d5
Pot posar amb emoció e8
Els teus llavis sobre la meva boca F11
-un petó feroç g5
jo seré tota teva! h7
SOTA LES VELES LA CAPTINDRÉ I9
Com sé que es besa j5
la besaré k4
marinet que no vigila-corsari ve i li pren l’aimia- L17
si no la duia cap cançó- corsari ve i li pren l’amor- M16
Oh vine a prop meu 6a
Pot posar amb emoció 6a
Els teus llavis sobre la meva boca 6b
-un petó feroç 6b
jo seré tota teva! 6a

Aquest cal·ligrama de Joan Salvat-Papasseit té forma de vaixell, fent referència al tema del poema, que és l'amor entre un mariner i una noia, pel que sembla, del port de Marsella. 
El poema té parts en francés, i català. El poema no té rima de cap tipus, tot i que tenen la mateixa terminació i es podria fer rima.
Els versos són en majoria, són d'art menor, tot i que hi ha versos amb més grans que decasíl·labs.
En aquest poema es parla de l'amor entre una dona i un mariner, i es relata segons el punt de vista de la noia, que desitja un petó amb el seu estimat.

Resultat d'imatges de marinero i mujer besandose

1 comentario: